Serwis gwarancyjnyi pogwarancyjny
Naprawiamy i serwisujemy zarówno samochody nowe jak i używane w pełnym zakresie
 

Serwis gwarancyjny
i pogwarancyjny

Naprawiamy i serwisujemy zarówno samochody nowe jak i używane w pełnym zakresie

 

Warsztat samochodowy Pruszków
Zdiagnozujemy usterkę, szybko i profesjonalnie naprawimy.

Warsztat samochodowy Pruszków

Zdiagnozujemy usterkę, szybko i profesjonalnie naprawimy.

Profesjonalna Naprawa Auta
Serwis samochodów wszystkich marek.

Profesjonalna Naprawa Auta

Serwis samochodów wszystkich marek.

Auto-serwis Klakson
Zapraszamy do naszego nowoczesnego warsztatu samochodowego.

Auto-serwis Klakson

Zapraszamy do naszego nowoczesnego warsztatu samochodowego.

Szukasz polecanego serwisu samochodowego w okolicach Pruszkowa?
Zaufaj specjalistom w klaksonie, całą wiedzę o autach mamy w 1 ręku.

Szukasz polecanego serwisu samochodowego w okolicach Pruszkowa?

Zaufaj specjalistom w klaksonie, całą wiedzę o autach mamy w 1 ręku.

Dla klientów warsztatu Klakson
świadczymy usługę autoholowania z Pruszkowa i okolic

Dla klientów warsztatu Klakson

świadczymy usługę autoholowania z Pruszkowa i okolic

Warsztat samochodowyPruszków
Elektryka samochodowa, alarmy samochodowe, elektronika samochodowa, serwis dpf/fap/egr, sterowniki silnika naprawa, wszystkie marki, auto diagnostyka komputerowa

Warsztat samochodowy
Pruszków

Elektryka samochodowa, alarmy samochodowe, elektronika samochodowa, serwis dpf/fap/egr, sterowniki silnika naprawa, wszystkie marki, auto diagnostyka komputerowa

Naprawa i serwis klimatyzacji samochodowej
Napełnianie, diagnostyka, naprawa, czyszczenie i serwis klimatyzacji samochodowej, wszystkie marki

Naprawa i serwis klimatyzacji samochodowej

Napełnianie, diagnostyka, naprawa, czyszczenie i serwis klimatyzacji samochodowej, wszystkie marki

Wymiana oleju
Wymiana oleju w silniku samochodowym, skrzyni biegów manualnej oraz w układzie wspomagania, wszystkie marki

Wymiana oleju

Wymiana oleju w silniku samochodowym, skrzyni biegów manualnej oraz w układzie wspomagania, wszystkie marki

Profesjonalny i zaufany warsztat samochodowy Pruszków
Diagnostyka, naprawa, serwis, wszystkie marki diesel - benz

Profesjonalny i zaufany warsztat samochodowy Pruszków

Diagnostyka, naprawa, serwis, wszystkie marki diesel - benz

Previous Next Play Pause

Kompleksowy zakres ofertKompleksowy zakres oferty

Zajmujemy się kompleksową diagnostyką komputerową samochodu i auto diagnostyką samochodową, naprawą mechaniki samochodowej, elektryki samochodowej jak również naprawą i diagnostyką autoelektroniki i elektronikii samochodowej w każdej marce auta w Pruszkowie. Serwis i naprawa klimatyzacji samochodowej.

Profesjonalny serwisProfesjonalny serwis

W ciągu wielu lat istnienia warsztatu wypracowaliśmy metody pracy, które gwarantują Klientom solidną i sprawną pomoc. Skorzystaj z usług polecanego, sprawdzonego i zaufanego elektromechanika z Pruszkowa w profesjonalnym warsztacie samochodowym na Prusa 91. Zaufaj specjalistom od naprawy każdej osobowej marki auta. Dajemy Ci gwarancję pełnej satysfakcji z każdej wykonanej naprawy.

Sprawdzona kadraSzeroki zasięg

Nasza firma obsługuje klientów z okolicznych miast - Pruszków, Piastów, Brwinów, Otrębusy, Podkowa leśna, Milanówek, Komorów, Grodzisk Mazowiecki, Kanie Helenowskie, Ursus.

Zazwyczaj większość z nas zdaje sobie sprawę, że samochód to niezwykle skomplikowana  konstrukcja, która pod maską kryje wiele rozmaitych urządzeń, układów i elementów. Są wśród nich części mające kluczowe znaczenie dla sprawnego funkcjonowania samego silnika i układu napędowego. Takim elementem jest właśnie rozrząd. Na czym polega istota jego działania? Czy usterki rozrządu zdarzają się często?  Jak zadbać o samochód, aby elementy jednostki napędowej działały niezawodnie i długo?

Rozrząd – istotny element układu napędowego

Rozrząd stanowi kluczową część każdego silnika z układem tłokowym. Jego zadaniem jest sterowanie pracą zaworów ssących i wydechowych, które z kolei odpowiedzialne są za prawidłowe doprowadzenie paliwa do cylindra silnika, a następnie usuwanie gazów spalinowych. Podstawową częścią układu rozrządu jest wałek ( lub wałki) posiadający specjalne krzywki. Wypustki (krzywki) posiadają odpowiednie ułożenie i kształt dopasowany do zaworów działających w jednostce napędowej. Ilość krzywek w układzie rozrządu zatem zawsze odpowiada ilości zaworów. W każdej jednostce znajdują się zawory dolotowe i wylotowe, w  zależności od przypisanej funkcji. Elementem napędzającym układ rozrządu jest pasek lub łańcuch, od którego właśnie zależy w bardzo dużym stopniu prawidłowe funkcjonowanie całej jednostki napędowej. Wśród usterek związanych z rozrządem to właśnie zerwanie paska rozrządu lub przeskoczenie łańcucha zdarza się najczęściej. Związane jest to z bardzo dużym obciążeniem układu napędowego. Części, które napędzają jednostkę podlegają bardzo intensywnej eksploatacji. Dlatego też zwykle producenci pojazdów wydają stosowne do modelu auta wytyczne co do częstotliwości wymiany napędu rozrządu i serwisowania całego układu.

Obecnie w układzie rozrządu nie stosuje się już kół zębatych, ani przestarzałych technologicznie łańcuchów. Powoli także odchodzą paski, które przy tak dynamicznym obciążeniu jednostki ulegają szybko całkowitej eksploatacji. Niemniej jednak w jednostce znajdują się także inne elementy, które mają kluczowe znaczenie dla prawidłowego funkcjonowania układu napędowego silnika. Należą do nich napinacze, czujniki położenia wałku korbowego oraz wałka rozrządu, rolki lub pompa wody. Podczas naprawy układu rozrządu zazwyczaj konieczna jest wymiana wszystkich tych elementów, tak, by części idealnie ze sobą współgrały i działały bez zarzutu.

Różne rodzaje rozrządu w pojazdach

Ze względu na nieustanny postęp technologiczny i dążenie do jak największej optymalizacji osiągów   w pojazdach stosuje się układ wielozaworowy, w których układ rozrządu znajduje się w górnej części jednostki napędowej ponad głowicą. Jednak historia układów rozrządu rozwijała się całkiem dynamicznie i długo. Pierwsze bardzo popularne silniki dolnozaworowe (w skrócie SV od  angielskiego Side Valve) odeszły już do lamusa, stosowany w nich wałek rozrządu umieszczany był poniżej bloku silnika. Rozwiązanie to w połowie ubiegłego wieku  zostało wyparte przez układ górnozaworowy OHV (od angielskiego wyrażenia Over Head Valve). W konstrukcji tego układu wałek rozrządu znajduje się pod blokiem silnika. Aby mógł sterować zaworami musi poruszać specjalnymi dźwigniami, dochodzącymi do silnika. Kiedy wałek się obraca popycha dźwignie, które dalej poruszają popychaczami odpowiadającymi za otwieranie, bądź też zamykanie odpowiednich zaworów. Ten typ rozrządu można jeszcze niekiedy spotkać, szczególnie w modelach aut amerykańskich. Wspomniany wcześniej układ ponad głowicą  OHC (Over Head Camshaft) jest obecnie powszechnie stosowany w modelach współczesnych aut. Rozrząd napędzany jest w tym przypadku za pomocą elastycznego paska bądź też specjalnego wzmocnionego łańcucha. Może on jednak występować w kolejnych dwóch rodzajach w zależności od zastosowanej ilości wałków.  Mało już stosowany SOHC (Single Over Head Camshaft) to układ posiadający jeden wałek rozrządu umieszczonym w głowicy. Natomiast DOHC (ang. Double Over Head Camshaft), niekiedy zwany twin cam, to powszechnie konstruowany silnik tłokowy oparty na układzie dwóch wałków rozrządu, przypadających na jeden rząd cylindrów. Wówczas jeden wałek odpowiedzialny jest za zawór ssący, a drugi za wydechowy. Taka budowa silnika DOHC zapewnia łatwą kontrolę i zmianę fazy rozrządu, zgodnie z pożądaną prędkością obrotowej oraz obciążeniem silnika. W tym układzie często zwiększa się liczbę zaworów przypadających na cylinder, dzięki czemu optymalizuje się zarządzanie przepływów w cylindrze silnika. Poprawie także ulega stopień odprowadzenia ciepła z zaworów. Dzięki takiej konstrukcji DOHS w znacznej mierze zwiększyła się sprawność samej jednostki napędowej.

Układ rozrządu, a dobry mechanik w Pruszkowie

Warto jednak pamiętać, że przy zastosowaniu nowoczesnej, ale bardziej skomplikowanej konstrukcji układu rozrządu powstaje bardzo duża siły naprężenia na pasku lub łańcuchu, jak również zwiększają się opory i nacisk pochodzące z obu wałków. Silnik w zasadzie otrzymuje zoptymalizowane wsparcie jednostki napędowej, ale nie oznacza to, że układ rozrządu DOHS nie wymaga szczególnej troski. Śmiało można powiedzieć, że jest odwrotnie. O czym warto pamiętać? Oczywiście nie bez znaczenia jest regularna wymiana oleju silnikowego. Ponadto z wymianą paska lub łańcucha rozrządu nie należy czekać do osiągnięcia określonego limitu przebiegu kilometrów. Producenci czasem podają limit od  150 000 km lub 5/6 lat. Ale w wielu przypadkach podczas solidnego przeglądu stanu technicznego pojazdu okazuje się, że jednostka napędowa uległa już znacznej eksploatacji dużo wcześniej. Warto pamiętać, że jeśli zachodzi taka potrzeba, zaufany mechanik sprawnie wymieni układ rozrządu na nowy, aby zapewnić bezawaryjną jazdę.

Szukasz sprawdzonego mechanika, który wprawnym okiem oceni stan układu napędowego w twoim samochodzie i profesjonalnie zajmie się wymianą rozrządu?

Zadzwoń do Auto Serwisu Klakson z Pruszkowa tel. 608-335-790

ZakresOfertyWybrane elementy oferty

Nasz serwis oferuje m.in. poniższe usługi:

  • mechanika samochodowa ogólna
  • klimatyzacja samochodowa
  • elektryka samochodowa
  • pełna obsługa
  • diesel serwis
  • elektronika samochodowa
  • auto diagnostyka
  • alarmy samochodowe

Jeśli nie znalazłeś interesującej Cię usługi - ZADZWOŃ!

 

 

 

door to door

Przyjedź do nas do warsztatu samochodowego Klakson - Pruszków, ul. Boleslawa Prusa 91

lub

Skorzystaj z usługi door to door.

Jeśli nie masz jak dostarczyć zepsutego samochodu do warsztatu w Pruszkowie lub po prostu nie chcesz wychodzić z domu - nie ma problemu, nasz pracownik przyjedzie do Ciebie. Obsługiwane miejscowości: Warszawa, Piastów, Brwinów, Komorów, Kanie, Milanówek, Grodzisk Mazowiecki, Ursus

 

 

Zakres usług

  • Diagnostyka komputerowa
  • Mechanika samochodowa
  • Elektryka samochodowa
  • Elektronika samochodowa Pruszków
  • Serwis diesel Pruszków
  • Serwis klimatyzacji samochodowej
  • Serwis filtrów DPF i FAP
  • Wymiana oleju Pruszków
  • Naprawa samochodów Pruszków

Skontaktuj się z nami

Naprawa samochodów Pruszków:

Mercedes Benz
BMW logo
opel
Peugeot logo
toyota
audi
skoda
renault
honda
ford
alfa romeo
jaguar
suzuki
landrover
hyundai
mini morris
nissan
lexus
subaru
Chevrolet
 
608-335-790

Sprawdź opinie o Autoserwis Klakson

opinie google