Kompleksowy zakres ofertKompleksowy zakres oferty

Zajmujemy się kompleksową diagnostyką komputerową samochodu i auto diagnostyką samochodową, naprawą mechaniki samochodowej, elektryki samochodowej jak również naprawą i diagnostyką autoelektroniki i elektronikii samochodowej w każdej marce auta w Pruszkowie. Serwis i naprawa klimatyzacji samochodowej.

Profesjonalny serwisProfesjonalny serwis

W ciągu wielu lat istnienia warsztatu wypracowaliśmy metody pracy, które gwarantują Klientom solidną i sprawną pomoc. Skorzystaj z usług polecanego, sprawdzonego i zaufanego elektromechanika z Pruszkowa w profesjonalnym warsztacie samochodowym na Prusa 91. Zaufaj specjalistom od naprawy każdej osobowej marki auta. Dajemy Ci gwarancję pełnej satysfakcji z każdej wykonanej naprawy.

Sprawdzona kadraSzeroki zasięg

Nasza firma obsługuje klientów z okolicznych miast - Pruszków, Piastów, Brwinów, Otrębusy, Podkowa leśna, Milanówek, Komorów, Grodzisk Mazowiecki, Kanie Helenowskie, Ursus.

Nie każde nietypowe zachowanie auta jest od razu objawem poważnej usterki jednego z jego podzespołów. Wiele dziwnych zachowań samochodu powodowanych jest m.in. przez niskie temperatury powietrza. Skrzypiące plastiki, opory podczas wrzucania biegów, kłęby białego dymu wydostającego się z rury wydechowej czy szalejące czujniki to typowe zjawiska, z jakimi będziemy mieli do czynienia w niemal każdym aucie, które przez dłuższy czas pozostawimy na mrozie.

Migające kontrolki i dziwne odczyty z komputera

Niskie temperatury powietrza to niemal murowany problem z czujnikami i szeroko pojętą elektroniką samochodową.

Jednym z typowych problemów we współczesnych samochodach wyposażonych w czujnik parkowania jest wadliwe działanie tego systemu przy intensywnych opadach śniegu. Gdy czujnik pokryje się warstwą błota pośniegowego, jego działanie będzie błędne. Wówczas sygnał o zagrożeniu może pojawić się w każdym momencie. Najprostszym sposobem na pozbycie się tego dokuczliwego problemu jest oczyszczenie czujnika z błota, jego wyłączenie lub ignorowanie. Przy śnieżnej pogodzie problemy mogą mieć również kierowcy samochodów wyposażonych w radar informujący o ryzyku kolizji. Gdy opady śniegu są intensywne i czujniki (kamery) działają w nieprawidłowy sposób, warto w ogóle zrezygnować z używania tego systemu, bo ciągłe sygnały alarmowe mogą doprowadzić kierowcę do szału.

Biały dym z rury wydechowej

Kłęby białego dymu to nie efekt awarii, a naturalna reakcja fizyczna. Biały dym to skraplająca się para wodna, która będzie wydostawała się z rury wydechowej auta przez pierwszych kilkanaście-kilkadziesiąt minut jazdy. Gdy samochód się odpowiednio nagrzeje, efekt przestanie być zauważalny. Gdy samochód dymi również wtedy, gdy na zewnątrz jest ciepło, wtedy należy zgłosić się do mechanika.

Zamarznięte paliwo

Przy niskich temperaturach powietrza może dojść do zamarznięcia paliwa, co tyczy się przede wszystkim pojazdów z silnikiem diesla – w niskich temperaturach z oleju napędowego wytrąca się parafina, co może doprowadzić do zapchania filtra paliwa, a w konsekwencji do odcięcia dopływu paliwa do silnika auta. To rzadkie sytuacje, ale może do nich dochodzić przy dużych mrozach, zwłaszcza w pojazdach zaparkowanych na ulicy. Gdy paliwo zamarznie, auto warto odstawić do garażu i poczekać na jego odmarznięcie. By zapobiegać tego typu sytuacjom, zaleca się stosowanie specjalnych paliw o obniżonej temperaturze zamarzania lub dodatków do paliwa, które zapobiegają jego zamarzaniu.

Problemy ze zmianą biegów

Przy niskich temperaturach powietrza krzepnąć może nie tylko paliwo (ropa), ale i olej w skrzyni biegów. Olej przekładniowy zwykle zwiększa poziom lepkości w niskich temperaturach powietrza, przez co wrzucanie biegów na dużym mrozie, może być znaczenie trudniejsze niż zwykle. Problem znika, gdy samochód się nagrzeje. Dlatego przed wyruszeniem w drogę, warto dać chwilę silnikowi auta, by popracował na niskich obrotach. Dzięki temu płyny eksploatacyjne zwiększą swoją temperaturę i problem z oporami przy wrzucaniu biegów, będzie mniejszy. Jeśli olej w skrzyni biegów nigdy nie był wymieniany, warto rozważyć również opcję jego wymiany na nowy (zużyty olej szybciej krzepnie).

Przymarznięty hamulec ręczny

Gdy pancerz linki hamulca ręcznego jest nieszczelny, przy dużym mrozie może dojść do jej przymarznięcia. W takiej opcji zwolnienie hamulca ręcznego, nawet jeśli jest to hamulec sterowany elektronicznie, nie będzie możliwe. Jedyną opcją pozostaje laweta i wizyta na warsztacie lub odczekanie do odwilży – by linka samoczynnie odmarzła. Niekiedy warto również popróbować z nagrzaniem auta i kilkukrotną próbą ręcznego zwolnienia hamulca. Gdy to nie pomoże, warsztat wydaje się jedynym ratunkiem. By uniknąć ryzyka zamarznięcia hamulca ręcznego, w zimie należy korzystać z niego z umiarem i gdy jest to możliwe, nie zaciągać go na dłuższym postoju pod chmurką.

Bicie na kole

Jazda po zaśnieżonych drogach, zwłaszcza w mrozie, może być przyczyną klejenia się błota pośniegowego do felg, co może wywoływać wrażenie bicia na jednym z kół. Zwykle takie błoto po pewnym czasie rozpuści się od temperatury generowanej przez klocki hamulcowe lub odpadnie podczas szybszej jazdy, dlatego nie należy zbyt mocno przejmować się tego typu efektem, zwłaszcza jeśli jeździmy po zaśnieżonych drogach. Zawsze możemy się również zatrzymać i ręcznie usunąć zwały śniegu oblepiające wewnętrzną część felg – efekt bicia powinien ustąpić.

Do nietypowej pracy auta przy ujemnych temperaturach powietrza można się przyzwyczaić. Warto również zawczasu właściwie przygotować się do zimy, wymieniając płyn do spryskiwaczy na zimowy, zabezpieczając uszczelki specjalnym środkiem smarującym, co zapobiegnie przymarzaniu drzwi czy smarując zamki. Zawsze warto wozić ze sobą również środek do odmrażania zamków, szczotkę do odśnieżenia auta czy łopatę do odkopania kół, na wypadek ugrzęźnięcia w zaspie.

Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości co do działania swojego samochodu nie zwlekaj - umów się na diagnostykę samochodu do Klaksona. Zapraszamy!

 

 

door to door

Przyjedź do nas do warsztatu samochodowego Klakson - Pruszków, ul. Boleslawa Prusa 91

lub

Skorzystaj z usługi door to door.

Jeśli nie masz jak dostarczyć zepsutego samochodu do warsztatu w Pruszkowie lub po prostu nie chcesz wychodzić z domu - nie ma problemu, nasz pracownik przyjedzie do Ciebie. Obsługiwane miejscowości: Warszawa, Piastów, Brwinów, Komorów, Kanie, Milanówek, Grodzisk Mazowiecki, Ursus

 

 

Naprawa samochodów Pruszków:

Mercedes Benz
BMW logo
opel
Peugeot logo
toyota
audi
skoda
renault
honda
ford
alfa romeo
jaguar
suzuki
landrover
hyundai
mini morris
nissan
lexus
subaru
Chevrolet
 
608-335-790