Dokonując corocznych przeglądów auta i oddające je na serwis w celu wymiany oleju i filtra oleju, część kierowców zapomina o zleceniu wymiany również innych elementów, które ulegają naturalnemu zużyciu, w tym przede wszystkim filtra powietrza i paliwa. Koszt tego ostatniego to zaledwie kilkadziesiąt złotych. Tymczasem jego sprawność ma duży wpływ na żywotność silnika oraz kulturę jego pracy.
Co to jest filtr paliwa?
To samochodowy element eksploatacyjny odpowiadający za oczyszczanie paliwa ze znajdujących się w nim drobnych ciał stałych, tak by nie przedostały się do układu wtryskowego i go nie uszkodziły. W przypadku samochodów z silnikiem diesla regularna wymiana filtra jest szczególnie ważna. Wynika to z charakterystyki paliwa – ropy, które może być i jest dość często zanieczyszczone drobnymi elementami biologicznymi. Producenci diesli zalecają wymianę filtra paliwa co 30-60 tysięcy kilometrów, ale ze względu na niską cenę, można robić to częściej, na przykład co roku lub raz na dwa lata.
Typowe objawy zapchanego filtra paliwa
Gdy filtr jest już mocno wyeksploatowany, na jego powierzchni znajduje się mnóstwo zanieczyszczeń, które ograniczają przepływ paliwa. Ma to wpływ na charakterystykę pracy silnika. Możemy doświadczać spadku mocy, dławienia się auta czy szarpania przy przyspieszaniu. Zapchany filtr paliwa, zwłaszcza w dieslu, może również w znaczący sposób utrudnić rozruch silnika na mrozie, co często błędnie odczytywane jest jako słabość akumulatora lub rozrusznika. Jednym z objawów towarzyszących zapchaniu filtra paliwa jest również obfity dym wydobywający się z rury wydechowej i wyczuwalna woń spalonego oleju.
W warsztacie samochodowym Klakson wykonamy usługę wymiany filtra paliwa. Zapraszamy.